سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرسه استثنایی آزادی مشهد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

از برنامه های موسیقی درمانی برای سازگاری اجتماعی ،ثبات عاطفی ،کنترل شخصی ،افزایش تمرکز ،انگیزش احساس ارزش شخصی ،تقویت و هما هنگی ما هیچه ها و تقویت مهارت های خودیاری استفاده می شود

تنظیم برنامه ها به گونه ای است که به تقویت رفتار مطلوب می انجامد .نواختن سازهای مضرابی خانواده ارف (بلز،زیلوفون وطبل )توانایی های کنترل حرکتی وهماهنگی چشم ودست کودکان عقب مانده ذهنی را فوق العاده تقویت می کند.

برای کودکان عقب مانده به خاطر دامنه توجه کوتاه و ضعف یادآوری بهتر است از اشعار و آهنگ های کوتاه استفاده شود تا بتوانند راحت تر به خاطر بسپارند.

     تقویت مهارت های شنوایی کودکان عقب مانده از طریق بازی های موزیکال که آنها را به جست و جوی صدا ،تشخیص و تفاوت ا صوات وسازها تشویق می کند امکانپذیر است . نواختن ساز ،خواندن و حرکات ریتمیک نیز در کاهش گوشه گیری ،افسردگی و پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی موثر است .

  موسیقی انرژی آنها را به مطلوب ترین شکل به سازها ،آوازها،بازیها ی درمانی و تمرین های هدفدار متوجه می سازد و بتدریج رفتارها و مهارتها ی مورد نظر را تقویت می کند ،در همنوازی و همخوانی گروهی ،کودکان عقب مانده می آموزند که چگونه در انجام کاری مشترک رفتار خود را کنترل کنند و سازگارتر عمل نمایند ؛با نرمش های ریتمیک می توان کنترل حرکات غیر ارادی کودکان عقب مانده را که دچار اختلالات حرکتی هستند تقویت کرد.

 


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 8:48 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 233342