سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرسه استثنایی آزادی مشهد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net

 بنا م خدا

آغاز سال نو و شکوفایی بهار طبیعت را پیشاپیش تبریک میگوییم. و امیدوار یم که سال پر نشاط و سر شار از موفقیت  داشته باشید .

همین طور برای معلمین دلسوز سال خوش و تعطیلات مفرح و شادی را آرزومندیم

امسال برای دانش آموزان نیازمند مدرسه تعداد 50 دست لباس تهیه شد وبرای خانواده های بعضی از ایشان نیز لباس تهیه گردید و تحویل شد.

لازم است که از خیرین و دلسوزانی که برای این امر خیر زحمت کشیده اند بدین وسیله تشکر کنیم. 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


[ چهارشنبه 90/12/24 ] [ 11:6 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

برگزاری جشن -مسابقات کاردستی و تشخیص چهره از عکس کودکی برای همکاران- بازدید از مرکز آموزشی متوسطه تلاش به همراه دانش آموزان پایه چهارم و پنجم به همراه والدیندر تاریخ19/11/90 -

جهت دیدن عکسها کلیک کنید

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/11/19 ] [ 10:53 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

آماده سازی مدرسه

مسابقه کار دستی

 اقامه نماز

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/11/19 ] [ 10:20 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

برگزاری جشنواره غذا های ایرانی

مدرسه آزادی

مدرسه ازادی

پذیرایی و ارسال غذای نذری و کمک های مردمی در مراسم عزاداری ماه محرم برای خانواده های نیازمند

مدرسه ازادی

مدرسه ازادی

 

مدرسه ازادی

 

مدرسه  ازادی

مدرسه زادی

برگزاری مسابقات فرهنگی برای همکاران

مدرسه ازادی

مراسم دعا و عزاداری آخر صفر

مدرسه ازادی


[ جمعه 90/11/14 ] [ 10:41 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

در تاریخ 27/ 10/1390 جلسه دانش افزایی برای همکاران با موضوع بیش فعالی توسط سرکار خانم دکتر میر افشاری برگزار گردید .

همچنین جلسه آموزشی برای والدین دانش آموزان باموضوع کنترل رفتار های دانش آموزان کم توان ذهنی در همان روز برگزار گردید.


[ چهارشنبه 90/11/12 ] [ 10:16 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

آدم های بزرگ در باره ایده ها سخن می گویند
آدم های متوسط در باره چیزها سخن می گویند
آدم های کوچک پشت سر دیگران سخن می گویند

آدم های بزرگ درد دیگران را دارند
آدم های متوسط درد خودشان را دارند
آدم های کوچک بی دردند

آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند
آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند
آدم های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند

آدم های بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند
آدم های متوسط به دنبال کسب دانش هستند
آدم های کوچک به دنبال کسب سواد هستند

آدم های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند
آدم های متوسط پرسش هائی می پرسند که پاسخ دارد
آدم های کوچک می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند

آدم های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
آدم های متوسط به دنبال حل مسئله هستند
آدم های کوچک مسئله ندارند

آدم های بزرگ سکوت را برای سخن گفتن برمی گزینند
آدم های متوسط گاه سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند
آدم های کوچک با سخن گفتن بسیار، فرصت سکوت را از خود می گیرند

***


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 8:51 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 عشق:

               یعنی اراده به توسعه خود با دیگری در جهت ارتقای رشد دومی .  (اسکات پک)


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 8:50 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

از برنامه های موسیقی درمانی برای سازگاری اجتماعی ،ثبات عاطفی ،کنترل شخصی ،افزایش تمرکز ،انگیزش احساس ارزش شخصی ،تقویت و هما هنگی ما هیچه ها و تقویت مهارت های خودیاری استفاده می شود

تنظیم برنامه ها به گونه ای است که به تقویت رفتار مطلوب می انجامد .نواختن سازهای مضرابی خانواده ارف (بلز،زیلوفون وطبل )توانایی های کنترل حرکتی وهماهنگی چشم ودست کودکان عقب مانده ذهنی را فوق العاده تقویت می کند.

برای کودکان عقب مانده به خاطر دامنه توجه کوتاه و ضعف یادآوری بهتر است از اشعار و آهنگ های کوتاه استفاده شود تا بتوانند راحت تر به خاطر بسپارند.

     تقویت مهارت های شنوایی کودکان عقب مانده از طریق بازی های موزیکال که آنها را به جست و جوی صدا ،تشخیص و تفاوت ا صوات وسازها تشویق می کند امکانپذیر است . نواختن ساز ،خواندن و حرکات ریتمیک نیز در کاهش گوشه گیری ،افسردگی و پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی موثر است .

  موسیقی انرژی آنها را به مطلوب ترین شکل به سازها ،آوازها،بازیها ی درمانی و تمرین های هدفدار متوجه می سازد و بتدریج رفتارها و مهارتها ی مورد نظر را تقویت می کند ،در همنوازی و همخوانی گروهی ،کودکان عقب مانده می آموزند که چگونه در انجام کاری مشترک رفتار خود را کنترل کنند و سازگارتر عمل نمایند ؛با نرمش های ریتمیک می توان کنترل حرکات غیر ارادی کودکان عقب مانده را که دچار اختلالات حرکتی هستند تقویت کرد.

 


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 8:48 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 عفونت ها: عفونت ها دو نوع هستند : مننژیت و آنسفالیت

التهاب مغز‌(آنسفالیت) یا التهاب پرده های مغز را (مننژیت) در اثر عفونت های باکتریایی، یا ارگانیسم های سلی بوجود می آید. گاه التهاب مغز به ضایعاتی منجر می شود که گردش ماده مغزی ـ نخاعی را متوقف کرده و موجب هیدروسفالوس می گردد. مننژیت در اوان کودکی رخ می دهد و با آنتی بیوتیک ها قابل درمان است، ولی آنسفالیت معمولاً معلول ویروس هایی چون سرخک، آبله مرغان، سیاه سرفه، آنفلونزا است. بنابراین معالجه آن با آنتی بیوتیک ها نتیجه بخش نیست    .

 

مسمومیت ها: در برخی از مسمومیت ها ی غذایی و دارویی در کودک بویژه در دوران شیرخوارگی و خردسالگی سبب ضایعاتی در سیستم عصبی و مغزی و بالنتیجه عقب ماندگی ذهنی می گردد   .

 

ضربه های وارده به مغز کودک: در بسیاری از موارد ضربه های وارده بر مغز کودک مخصوصاً در سنین اولیه که هنوز جمجمه کودک محکم و استخوانی نشده است، هر ضربه و فشار بسهولت بر مغز اثر می گذارد و سبب ضایعات مغزی و بالطبع عقب ماندگی ذهنی و یا اختلالات حسی و حرکتی می شود. مراقبت از کودک در این شرایط از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

اختلالات غدد داخلی کودک: در بعضی از موارد به علت اختلالات غدد داخلی بویژه غده های هیپوفیز و تیروئید نارسایی هایی در سوخت و ساز بدن کودک فراهم می شود که از جمله مانع رشد طبیعی دستگاه مغز و اعصاب کودک می گردد. و این نقص در غدد و متابولیسم بدن تولید ناهنجاری می نماید که موجب اختلالات گوناگون در فعالیت های ذهنی و حسی و حرکتی می شود.

 

کمبود غذا و سوء تغذیه : سوء تغذیه و فقدان یا نارسایی بعضی از مواد غذایی لازم برای رشد طبیعی کودک موجب اختلال در رشد عمومی و بعضاً ناتوانی عصبی و ناهنجاری روانی گشته و عقب ماندگی ذهنی را سبب می گردد. بطوری که بسیاری از کودکان و نوجوانان که از تغذیه لازم برخوردار نبوده بر اثر گرسنگی مستمر تا حدود سه سال نسبت به همسالان خود عقب ماندگی ذهنی داشته اند که جبران آن در سنین بالاتر به سختی انجام پذیر است.

 

خستگی های جسمی و روانی : در بسیاری از موارد فرسودگی های شدید موجب ضعف و مسمومیت تدریجی بدن شده و بر مغز و اعصاب کودک اثر نامطلوب می گذارد و کودک را از رشد طبیعی تن و روان باز می دارد. همچنین خستگی های ذهنی روانی که بعلت تعارض و کشمکش های شدید طولانی عاطفی و اضطراب و هیجانات منفی عارض می گردد موجب فرسودگی و اختلالات و کندذهنی می گردد.

 

‌د- عقب ماندگی به علت عوامل محیطی ، اجتماعی و فرهنگی:

 

عوامل محیطی بسیاری در هوش و سازگاری همه ی کودکان از جمله عقب ماندگان ذهنی تاثیر دارد. تاثیرات محدودتری در بروز عقب ماندگی ذهنی دارند و شامل فقر، تغذیه، ناپایداری خانواده، وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی بد و محرومیت های فرهنگی و استرس های مکرر و فوق تحمل در محیط زندگی کودک می باشد. عدم ارائه تسهیلات و برنامه های آموزش و پرورش که معمولاً بر اثر فقر فرهنگی و محیطی و اقتصادی و اجتماعی می باشد. ازجمله عواملی است که در رکود هوشی کودکان موثر است. در این صورت عقب ماندگی بیشتر به فقر فرهنگی و ضعف انگیزه ها و محرکات لازم و ضروری محیط تربیتی کودک است. فقدان محرکات محیطی مناسب موجب می گردد که کودک انگیزه های لازم در تحرک و تلاش و تفکر وکسب تجارب تازه که در پرورش رشد هوشی کودک بسیار مهم می باشد، نداشته باشد. همچنین وجود خانواده ها و محیط های مضطرب و پرتشنج و حضور والدین ناراحت و پرخاشگر که مرتب بی دلیل کودک خود را سرزنش نموده و تنبیه می نمایند، باعث می شود که کودک از نظر عاطفی رشد سالم و طبیعی و سازگار با محیط نداشته و دچار خمودگی و نارسایی هوشی گردد.( اکثریت کودکان عقب مانده ذهنی جامعه متعلق به گروه عقب مانده های روانی اجتماعی می باشند. (فقر فرهنگی) و بیشتر در سطح آموزش پذیر هستند (حیدری،1379


[ جمعه 90/10/30 ] [ 2:52 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 حوادث زایمانی    

نارسی : بعضی از نوزادان به هنگام تولددر حدود 5/2 کیلوگرم یا کمتر وزن ارند ، نوزادان کم وزن بخش بزرگی از کسانی که در دوران نوزادی می میرند و یا معمولا نابهنجاری های عصب شناختی از خود نشان می دهند، را تشکیل می دهد. بین نارسی و طبقه اجتماعی پایین پیوند مستحکمی وجود دارد . در مطالعات مختلف نشان داده شده که مادران متعلق به طبقات اجتماعی اقتصادی پایین ترآمادگی بیشتری برای داشتن کودک کم وزن دارند . 

دیررسی : با توجه به تاریخ آخرین دوره قاعدگی ،‌مدت حدود چهار درصد از آبستنی ها ، بیش از 42 هفته یا بیشتر ادامه می یابد . اثرات آبستنی طولانی کاملا متغیر است . گاه جنین به رشد خود ادامه داده و به وزنش اضافه می شود و به نظر می رسد که خطری متوجه نمی باشد. در دیگر موارد،‌ جنین در بدست آوردن مواد غذایی نا کام شده و در رحم گرسنه می ماند ،‌به طوری که وزن خود را از دست می دهد . در حالی که دوره آبستنی به سرآمده باشد ماما های انگلیسی زایمان غیر طبیعی (سزارین )‌را توصیه می کنند و در آمریکا اغلب ماماها تر جیح می دهند که دوران آبستنی تا سه هفته پس از تاریخ مقرر ادامه یابد.

 

زایمان های طولانی: در بعضی از مواقع بواسطه طول مدت زایمان و ایجاد شرایط نامساعد برای جنین ، فشار های غیر طبیعی بر نوزاد وارد آمده و سبب اختلالات ذهنی می گردد. معمولاً علل زایمانهای طولانی عبارتند از : عدم تناسب بین جمجمه کودک واستخوان لگن مادر ، حالت کم حرکتی رحم ، بزرگی غیر عادی نوزاد ،‌قرار گرفتن غیر عادی کودک در رحم مادر ،‌ واکنش های هیجانی و غیر عادی مادر که سبب جلو گیری از تولید به موقع نوزاد و فشار وارد بر وی می شود . پیچیدگی بند ناف به دور گردن نوزاد، ‌نارسی کودک، ‌نارسی تنفسی و ... معمولاً در اثر زایمانهای طولانی، ‌سختی تولد نوزاد چند برابر شده و در نتیجه نوزاد از همان لحظات اول خسته و آسیب دیده یا احیاناً نیمه جان به دنیا می آید . معمولاً بر اثر فشار زیاد یا طولانی ، ناحیه سر صدمه دیده و گاهی نوزاد بی حالی و خفگی می شود و از نخستین مرحله تولد که آغاز سازگاری فیزیولوژیکی و بیولوژیکی با محیط است ، کودک از فعالیت باز می ماند و هوای کافی و لازم به سلول های او نمی رسد و همین وقفه موجب نقصان رشد عمومی و عقب ماندگی ذهنی نوزاد می شود.

 

صدمه مستقیم به سر : وضع حمل نوزاد از کانال طبیعی تولد می تواند فرآیندی مشکل و پر حادثه باشد ، در بعضی از مواقع ضربه ها و لطمه های وارده بر مغز از جمله عوارض متداول عقب ماندگی ذهنی و است.استفاده از وسایل فیزیکی و مکانیکی پزشکی مانند فورسپس در بسیاری از موارد اگر با دقت لازم نباشدباعث وارد آمدن فشار بر جمجمه و مغز نوزاد شده و عوارض گوناگونی از جمله نارسائی ذهنی و اختلالات حسی و حرکتی را سبب می شود . در مطالعات مربوط به رابطه ی عملکرد هوشی و وضعیت سر جنین در طول وضع حمل ، معلوم گردید که بین نوزادانی که عادی متولد شده اند ، و نوزادانی که دچار آسیب شده اند ، از نظر هوش و کنترل بدن تفاوت هایی وجود دارد.

 

بطور کلی عللی که در هنگام بارداری و زایمان و تولد کودک سبب عقب ماندگی ذهنی می گردد اکثراً قابل پیشگیری است. بنابراین حفظ کردن مادر از برخورد با عوامل سوء در دوران بارداری و امکانات صحیح و زایمان بموقع و مراقبت کافی و کامل از نوزاد ( پیشگیری از کمبود اکسیژن در نوزاد، جلوگیری از اسیدوز، اصلاح کمبود قند خون و اختلالات بیوشیمی دیگر نوزاد) از اثر گذاشتن بر روی مغز کودک، و در نتیجه از عقب افتادگی ذهنی جلوگیری خواهد کرد (فیض،1373).


[ جمعه 90/10/30 ] [ 2:49 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 232769