سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرسه استثنایی آزادی مشهد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

 

در مورد مسئله ای که به نام بیش فعالی کودکان معرفی میشودچقدر آگاهی دارید؟

 

آیا علایم آن را میشناسید؟

در مورد شیوع بیش فعالی ، انواع و علت شناسی و اختلالات همراه آن ، ارز یابی و تشخیص،درمان های دارویی و غیر دارویی و رژیمهای غذایی کودکان مبتلا به بیش فعالی و بعضی مطالب مرتبط دیگر در این مقاله میتوانید اطلاعاتی بدست آورید.

 

جهت دریافت فایل پاور پوینت این جا کلیک کنید

جهت دریافت فایل با فرمت pdfاین جا کلیک کنید


[ پنج شنبه 91/9/30 ] [ 9:17 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

بنام خدا

امسال نیز مانند سالهای گذشته در ماه محرم مراسم و برنامه های عزاداری و آشنا سازی دانش آموزان با امام حسین و مراسم عزاداری و اهداف قیام عاشورا برپا گردید .

مراسم سینه زنی ، زیارت عاشورا ،برپایی خیمه عزا ، و پذیرایی با چای و حلوا در دهه اول محرم از جمله برنامه ها بود.و با همکاری خیرین و معلمان با شله از دانش آموزان پذیرایی گردید .

تصاویر برنامه ها به صورت یک فایل آماده شده که از شما دعوت میکنیم مشاهده بفرمایید .

امید واریم که مورد قبول حق واقع گردد.

برای دریافت روی لینک کلیک کنید


[ جمعه 91/9/24 ] [ 9:54 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

تعریف کم توان ذهنی

 

کم توان ذهنی مثل داشتن یک صفت ، مثلا" چشم های آبی یا یک ویژگی مثلا" قد کوتاه

یا لاغری نیست.کم توان ذهنی ،نه یک اختلال پزشکی و نه یک اختلال ذهنی است.

 

کم توان ذهنی عبارت است از یک وضعیت خاص عملکردی که در دوران کودکی شروع

می شود و مشخصه آن محدودیت در مهارت های هوشی و انطباقی است.

 

کم توان ذهنی در واقع نشانگر"هماهنگی" بین قابلیت های افراد از یک سوو ساختار و

 انتظارات محیط آنها از سوی دیگر است.

 

جهت دانلود مقاله روی کلمه دریافت  کلیک کنید

 


[ جمعه 91/9/17 ] [ 6:30 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 

مسابقه نقاشی غدیر 

برگزاری مسابقه و تزیین مدرسه و جشن به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم

با مشارکت دانش آموزان و معلمین

 

مسابقه کاردستی غدیر

عید غدیر

عید غدیر

عید غدیر

عید غدیر

عید غدیر

عید غدیر

و جشنواره غذاهای سنتی

غذاهای سنتی

غذاهای سنتی


[ دوشنبه 91/8/22 ] [ 11:35 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 

روز جهانی کودک

 برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت روز جهانی کودک

 

روز جهانی کودک

روز جهانی کودکروز جهانی کودک


[ دوشنبه 91/8/22 ] [ 11:20 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 

میلاد امام رضا

قرار است تا بعضی از فعالیتهای مدرسه را در این سال تحصیلی ارائه کنیم .و البته منتظر رهنمود ها و نظرات با ارزش شما هستیم تا در مسیر انجام وظایف هر چه بهتر تلاش نماییم.

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

مراسم معنوی جشن میلاد امام رضا علیه السلام و هفته کرامت که در مدرسه جوادالائمه با حضور خادمان محترم  امام هشتم برگزار گردید:

 

میلاد امام رضا

 اولین جلسه اولیا و مربیان نیز در مهر ماه تشکیل شد

اولیا و مربیان

اولیا و مربیان


[ دوشنبه 91/8/22 ] [ 11:9 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 

فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکمْ وَ نِساءَنَا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنفُسنَا وَ أَنفُسکُمْ ثُمَّ نَبْتهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَت اللَّهِ عَلی الْکذِبِینَ 

(ترجمه: به آنان (مسیحیان نجران) بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت می‌کنیم شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت می‌کنیم شما نیز از نفوس خود را؛ آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم.)[3–61]

در روز مباهله بنا بر این بود که

مسلمانان و مسیحیاننجرانیکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرف که دروغگوست، عذاب کند. از 51 طریق روایت شده‌است و شیعه و سنی متفقند که محمد پیامبر اسلام، علی، فاطمه، حسن و حسین را با خود به میعادگاه برد و مسیحیان نیز وقتی دیدند وی به قدری مطمئن است که تنها نزدیکترین خویشانش را با خود آورده، بیمناک شدند و پذیرفتند که جزیه بپردازند.علامه طباطبایی می‌گوید:

رسول خدا در مقام امتثال این فرمان از «انفسنا» به غیر از علی و از «نسائنا» بجز فاطمه سلام‌اللّه‌علیها و از «ابنائنا» بجز حسنین (ع) را نیاورد، معلوم می‌شود برای کلمه اول بجز علی و برای کلمه دوم بجز فاطمه سلام‌اللّه‌علیها و از سوم بجز حسنین (ع) مصداق نیافت و کانه منظور از «ابناء» و «نساء» و «انفس» همان اهل بیت رسول خدا بوده، هم‌چنان‌که در بعضی روایات به این معنا تصریح شده، بعد از آنکه رسول خدا نام‌بردگان را با خود آورد عرضه داشت: «بارالها اینان‌اند اهل بیت من»، چون این عبارت می‌فهماند پروردگارا من به‌جز اینان کسی را نیافتم تا برای مباهله دعوت کنم

و در این روز نیز حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام در حال رکوع انگشتری خود را به سائل داد و آیه اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ در شانش نازل شد.

در کل این روز روز شریفی است و در آن چند عمل وارد است:

 اوّل غسل

دوّم روزه

سوّم دو رکعت نماز و آن مثل روز عید غدیر است (دو رکعت است ؛ در هر رکعت ، یک مرتبه حمد و ده مرتبه توحید ، ده مرتبه آیة الکرسى و ده مرتبه قدر خوانده مى شود و بهتر است پیش از اذان ظهر خوانده شود.)  

چهارم خواندن دعای مباهله که شبیه به دعای سحرهای ماه رمضان است و شیخ و سیّد هر دو نقل کرده اند لکن مابین روایات آن دو بزرگوار اختلاف کثیر است لکن روایت شیخ از طریق امام صادق همانند دعای سحر ماه مبارک رمضان است. اللهم انی اسئلک من بهائک بابهاء .........
روایت شده است بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار کند.

شایسته است در این روز تصدّق بر فقراء به جهت تَاءسّی به مولای متقیان امیر المؤ منین علیه السلام و زیارت کردن آن حضرت و بهتر است زیارت جامعه خوانده شود.

روز بیست و پنجم ماه ذی الحجه نیز روز شریفی است و روزی است که هَل اَتی در حقّ اهل بیت نازل شده به جهت آنکه سه روز روزه گرفتند و افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر دادند و به آب افطار نمودند و شایسته است که شیعیان اهل بیت عَلیهمُ السلام در این ایّام خصوص در شب بیست و پنجم تاءسّی به موالی خود نمایند در تصدّق به مساکین و ایتام و سعی در اطعام ایشان و این روز را روزه بدارند و چون بعض علماء این روز را روز مباهله می دانند مناسب است زیارت جامعه و دعاء مباهله را نیز در این روز بخوانند.

 به نقل از مفاتیح الجنان


[ پنج شنبه 91/8/18 ] [ 8:26 عصر ] [ همکاران ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 232560