سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرسه استثنایی آزادی مشهد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

با سلام خدمت دوستان مدرسه

ارزشیابی های پایان سال از دانش آموزان انجام شد و این سال تحصیلی هم به پایان رسید .

امسال با تلاش خانم رباط جزی مشاور مدرسه گروه سرود مدرسه شکل گرفت و در مسابقات بین مدارس ابتدایی استثنایی شرکت نمود . که در مقطع ابتدایی هیچ یک از گروههای سرود حائز مقام اول و دوم نشدند و گروه سرود مدرسه ما مقام سوم را کسب نمود.

همین طور با تلاش مشاور مدرسه اتاق بازی درمانی تشکیل و تجهیز گردید.

با هماهنگی های انجام شده توسط خانم محمدی مربی بهداشت مدرسه معلمین واکسن هپاتیت را دریافت کردند .

در طرح آموزش عملی زلزله که در مرکز آموزش زلزله مشهد اجرا میشود شرکت کردیم .

و با هماهنگی های انجام شده با مسئول توانبخشی تعدادی از دانش آموزان را که نیاز به توانبخشی و یا به لوازم توان بخشی داشتند جهت دریافت خدمات معرفی شده و هزینه های توانبخشی ایشان از محل اعتبار تعیین شده از اداره آموزش و پرورش استثنایی پرداخت شد.

 


[ پنج شنبه 91/3/11 ] [ 10:11 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 

 

فاطمه زیباترین نامها       فاطمه خود برترین اعجازها

فاطمه تفسیر یاسین است وبس      باغ هستی را گل آذین است وبس

فاطمه علامه ساز مکتب است      فاطمه آموزگار زینب است.

میلاد بزرگ بانوی اسلام ،دخت نبی اکرم،ام ابیها ،همسر علی(ع)،ام الائمه فاطمه زهرا  سلا الله علیها برآستان مقدس فرزندش امام عصر مبارک باد .

روز مادر را پیشاپیش به همه مادران تبریک می گوییم.              


[ چهارشنبه 91/2/20 ] [ 11:40 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

 

آخرین لحظات فاطمه

اسماء بنت عمیس می گوید: هنگامی که فاطمه سلام الله علیها به حال احتضار افتاد، به من فرمود: هنگامی که جبرئیل در ساعت رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله ‌نزد پیامبر صلی الله علیه وآله آمد مقداری از کافور بهشت آورد، پیامبر صلی الله علیه وآله آنرا سه قسمت کرد? یک قسم ?ن را برای خود برداشت و یک قسم آن را برای علی علیه السلام و یک قسم آن را برای من گذاشت که وزن آن 40 درهم بود.

آنگاه به من فرمود: ای اسماء آن کافور باقی مانده را که در فلان جا است بیاور و کنار سرم بگذار. این را گفت و جامه اش را به سر کشید و فرمود:اندکی صبر کن و در انتظار من باش سپس مرا صدا بزن اگر جواب تو را ندادم بدان که به پدرم ملحق شده ام. اسماء اندکی صبر کرد سپس فاطمه سلام الله علیها را صدا زد و جوابی نشنید? صدا زد:

یا بنت محمد المصطفی یا بنت اکرم من حملته النساء یا بنت خیر من وطأ الحصی یا بنت من کانّ من ربه قاب قوسین او ادنی.

(ای دختر محمد مصطفی صلی الله علیه وآله! ای دختر بهترین انسانها! ای دختر برترین کسی که بر روی زمین راه می رفت? ای دختر کسی که در شب معراج به جایگاه خاص قرب الهی رسید.)

باز جواب نشنید. اسماء روپوش را کنار زد? ناگاه دریافت که فاطمه سلام الله علیها به لقاء الله پیوسته است? خود را به روی فاطمه سلام الله علیها انداخت و او را بوسید و عرض کرد: ای فاطمه! وقتی که به حضور پدرت رسول خدا صلی الله علیه وآله رسیدی سلام مرا به او برسان"

منبع: ترجمه بیت الاحزان/ ص248


[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 9:40 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

  * درمان

?اصول کلی

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 9:15 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

تشخیص

در اورژانس در وهله اول یک نوار قلب از بیمار گرفته می‌شود. اگر نوار قلب تغییراتی به نفع کاهش خونرسانی قلب داشت، معمولاً فرد در بخش‌ مراقبت‌های‌ ویژه‌ قلبی‌ (سی‌سی‌یو) بستری می‌شود. در غیر این صورت ، پزشک با توجه به معاینات و شرح حال بیمار تصمیم خواهد گرفت که فرد نیاز به بستری شدن دارد یا خیر.

به‌ هنگام‌ بستری‌ شدن‌ در بیمارستان ، بررسیهای‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ نوارقلب‌ ، ((اسکن پرفیوژرن میوکارد (اسکن قلب)|اسکن‌ رادیواکتیو با تکنسیم‌ 99  ))   ،آنژیوگرافی‌ (عکسبرداری‌ از رگ‌ها با اشعه‌ ایکس‌ به‌ کمک‌ تزریق‌ ماده‌ حاجب‌ درون‌ آنها) واندازه‌گیری‌ آنزیم‌هایی‌ که‌ از عضله‌ قلب‌ آسیب‌ دیده‌ به‌ درون‌ خون‌ آزادمی‌شود، باشد  .

اقدامات درمانی اولیه

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 9:10 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

مقدمه

هر عضوی از بدن درد خاص خود را دارد و در جای خاصی احساس می‌شود. با این حال پزشکان چندان موافق نیستند دردهایی را که در قسمت قلب و قفسه سینه احساس می‌شود درد قلبی بنامیم. آنها بیشتر از اصطلاح درد قفسه سینه یا آنژین صدری استفاده می‌کنند و تمام دردهای ناحیه سینه را مهم تلقی کرده (هر چند درست روی قلب نباشد) و علت آن را کاملاً بررسی می‌کنند. علت این است که برخی از دردهای قفسه سینه اصلاً منشا قلبی ندارند و در اثر آسیبهای سایر اندامها ایجاد می‌گردند.

کیفیت درد قلبی

معمولا درد قلبی در افراد به صورت درد مبهم یا احساس فشار ، سنگینی ، سفتی ، فشردگی یا خفگی بیان می‌شود تا درد واضح و اغلب بصورت احساس ناراحتی است تا درد. و در صورت شدید بودن بیمار درد را بصورت خرد کننده ، فشارنده و له کننده توصیف می‌کند که نفس فرد را تنگ کرده و او را از ادامه فعالیت باز می‌دارد.

کیفیت این درد بیشتر فشارنده است تا سوزشی یا تیز. بنابراین در کسانی که دچاردردهای سوزشی قلب می‌شوند (بویژه وقتی اندازه محل درد از حد یک سکه تجاوز نمی‌کند  )  ،باید به فکر علل دیگری برای درد بود. البته اینگونه دردها نیز ممکن است منشا قلبیداشته باشند ولی نشانه ایسکمی (کاهش خونرسانی بافت قلب) نمی‌باشند. معمولا دردهایقلبی با فعالیت بدنی و یا تغییر حالات روحی و روانی (از جمله استرسهای ناگهانی  )   ،سرما ، غذا یا ترکیبی از این عوامل تسریع و تشدید می‌شود و با استراحت تسکینمی‌یابد. البته بسیاری از حملات با این الگوها هماهنگی ندارد. مدت این دردها نیز از   5 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است. در صورتیکه درد قلبی از نیم ساعت بیشتر به طولبینجامد احتمالسکته قلبیدر فردمبتلا به شدت افزایش می‌یابد  .

محل درد قلبی

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 9:7 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

روش های دیگری نیز وجود دارند که تاکیدشان ب تقویت مسیر های حسی بینایی شنوایی حرکتی و لامسه است .

ج ) روش گراهام و میلر (1980)

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/30 ] [ 10:54 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

تشخیص :

برای شناسایی مشکل درست نویسی نمونه دیکته های دانش اموزان را از لحاظ لغات غلط با توجه به عواملی نظیر هجی کردن ، تلفظ ، املای یک هجا ، وارونه نویسی ، یا تغییر شکل حروف و ضعف مهارت های بصری ، عضلانی و ادراک شنیداری مورد بررسی قرار داد .

راهبرد های آموزشی درست نویسی :

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/30 ] [ 10:53 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]

املای یک کلمه بسیار مشکل تر از خواندن آن است چرا که باز شناسی یک کلمه چاپی یک عمل رمز گردانی است . در موقع خواندن نشانه های زیادی وجود دارد که خواننده را در شناسایی یک کلمه کمک می کند ( برای مثال خود متن علایم صوتی تجزیه و بخش کردن و حتی شکل کلمه ) در حالی که هنگام نوشتن این علایم وجود ندارد .

به طور معمول به کودکانی بر چسب نادرست نویسی زده می شود که دو سال اول دبستان را پشت سر گذاشته باشند و به داشتن غلط های زیاد و فاحش ادامه دهند ، غلط های مربوط به نوشتن در این اختلال عبارتند از :   ( دادستان 1370 )

1-  حذف پاره ای از هجاها یا حروف .

2-  تقطیع کلمات ( بر حسب تفسیر شخصی ) .

3-  چسباندن کلمات یا حروف به یکدیگر .

4-  نوشتن کلمات انچنان که انها را تلفظ می کند .

5-  غلط های مربوط به کلماتی که نحوه ی نوشتن آن ها یا املای معینی مرسوم است که کودکان چاره ای جز حفظ کردن آن ها ندارند ( خاهر به جای خواهر )

6-  ناتوانی در رو نویسی کردن یک متن بدون اشتباه

در بسیاری از موارد نوعی عدم هماهنگی بین تلفظ و نوشتن وجود دارد و به همین علت است که نارسا خوانی و نادرست نویسی متعاقب هم مطرح شده اند ( منصور و دادستان 1371 )

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/30 ] [ 10:49 صبح ] [ همکاران ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 232493